Haftada kaç gün antrenman yapmak sağlıklı ?

    This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our use of cookies. More details

    • Haftada kaç gün antrenman yapmak sağlıklı ?

      Herkese selam dostlar , haftada 3 gün dövüş antrenmanım var ve sporu bunun peşine mi yoksa diğer gün mü yapsam diye düşünmeye başladım.

      zaten genel olarak dayanıklılık set yaptığım için kaslarımın çok zorlandığını düşünmüyorum , günde 3 öğün protein tüketiyorum ,


      Antrenmandan sonra da barfiks çekiyorum ama parkla salonun barı farklı , biri ince biri kalın , kalın olan barda tamamen kavramak zorundayım , incede ise elimin üstüyle tutuyorum.
      ve diğerinden diğerine geçtiğimde sayılar değişiyor buda benim moralimi bozuyor.

      Beslenmem iyi , günde 8 saat uyuyorum.

      sizce nasıl bir yol izlemeliyim ? ve hangi günler hangi bölgeleri çalıştırmak faydalı olur. örn pazartesi ( sırt önkol ) çarşamba ( arka kol göğüs gibi )

      Benim istediğim , kondisyonlu dayanıklı kuvvetli bir vucut, 20 barfiksin peşine dips ve şınavı yapabilmek istiyorum. bilgili arkadaşların yorumlarını dört gözle bekliyorum.


      Koşuda ekleyeceğim , dövüş antrenmanımın arasına bunları karıştıracağım. dayak yememek için bunlara ihtiyacım var.

      The post was edited 1 time, last by Endless ().

    • Forumda biraz gezinirsen bu konu hakkında çok kez konuşuldu, arama kısmından bakmanı öneririm.

      Bu haftada kaç güç hangi bölge olayı bir çok konuda olduğu gibi tamamen kişisel. Mesela ben tüm vücut çalışırım 1 gün idman yapar 1 gün dinlenirim. Bir ara 2 gün idman 1 gün dinlenme denedim verim aldım ama canım istemediği için o sistemde devam etmedim. Bir ara üst üste 6 gün idman yapıp 1 gün dinlendim 20 günden sonra ağır geldiğini hissettim, iyiye gitmesine gerekirken kötüye gitti ve o sistemi bıraktım.
      Yani burada sana anlatmak istediğim önce bir sisteme başla bölgesel veya tüm vücut fark etmez, seçenekleri uygulamaya başla. Bize gelip desen ki şu sistemi 20 gün denedim bunu 15 gün denedim şunu 1 ay denedim şunları gözlemledim. İşte o zaman beyin fırtınası yapıp öneriler sunabiliriz.
      Olay tecrübe edip vücudunun verdiği tepkiyi görmek. Bunun haricinde bizim sana önereceğimiz şeyler kendi üstümüzde denediğimiz ve sende nasıl tepki vereceğini tam olarak kestiremeyeceğimiz öneriler olacak. Net sonuç için deneme-yanılma :thumbup:
      Gökhan
      Eski kullanıcı adı: HectorTuning
      İnstagram: kalistenikturk
    • Merhaba antrenman sistemi senin yaşantına göre ve beslenmene göre değişecektir fakat gerçekci konuşalım haftada 3 gün full body yapan bir insanla senin bölgesel çalışman aynı verimi vermez bu benim düşüncem belki karşı çıkanlar olabilir bodybuıilding’de bölgesel daha sık yapılan bir antrenman sistemi ama sen kuvvet ve dayanıklılıktan bahsediyorsun tekrar artışı istiyorsun şöyle düşünelim x kişisi her antrenmanda 8x3 barfiks yapsın y kişisi sadece 1 gün 8x3 barfiks yapsın full body çalışan adam 3 gün barfiks yapacak 9 set 24 barfiks çekecek toplamda peki split yani bölgesel çalışan adam diğer haftayı bekleyecek hangisi daha verimli olur ? Bunu kendine sor eğer sen splitten verim aldığını düşünüyorsan yapabilirsin sıkıntı yok ama ben bölgesel çalışmanın ileri seviye olduğunu düşünenlerdenim nasıl ileri diceksin mesela bir bölgem eksikse 1 gün boyunca tek bölgeye yüklenirim ki daha çok verim alayım o bölgeden ama sen zaten full body yaptığında tüm bölgeleri çalışmış olacaksın ileride eksik bölgelerine daha çok ağırlık verebilirsin bu arada street workout’ta bölgesel dahi çalışmaya kalksan compound egzersizleri barındırdığı için bir çok kas grubu çalışacak örneğin sırt günü biceps ve sırtlar çalışacak karın bölgende çalışacak 3 bölge birden çalışacak ve omuzda tutuşuna göre çalışacak yani bölgesel olmucaktır tam olarak tekrar artışını bölgeselde sağlaman zaman alabilir ama full body’de verim alacağını düşünüyorum karar yinede senin ikisinide dene tarafını seç :)
    • Ayrıca şunuda eklemek istiyorum 4-5 tane barfiks çeken insanların internette gördüğü “orta seviye” diye adlandırdıkları programları sunuyorlar sana bahsettiğim bölgesel antrenman sistemini sunuyorlar insanlara insanlarda bunu uygulayınca workout sporundan hayliyle nefret etmeye başlıyorlar çünkü insan yapamadığı şeyden nefret eder peki sonrasında ne oluyor soluğu bodybuilding’de alıyorlar çünkü 100 kg bench basmak onlara daha havalı geliyor :)
      Antrenmandaki hareketlerde şunlar

      Pull Up
      Chin Up
      Close Grip Pull Up
      Wide Pull Up

      Şimdi soruyorum sana maksimum 4 barfiks çeken bir insan şu 4 hareketi kaç set yapabilir ?
      Pull Up yaptı diyelim Chin Up geçti ilk seti bitirdi ikinci sette zaten enerji bitik olacak yani demek istediğim şu herşeyin bir zamanı var sabır etmek gerekiyor bu sistemin 10 tane barfiks çekebilen insanlara daha uygun olduğunu düşünüyorum bunada karşı çıkanlar olabilir saygı duyarım ama insanlar bölgesel çalışınca gerçekten soğuyorlar bu spordan yaşadığım şeylerden yola çıkarak sana bunu söylüyorum geçmişe bakıyorum o kadar çok yanlışlar yaptımki 2016 senesinden beri ben bu sporu araştırıyorum şuanda planche atmam gerekirdi değilmi ? Koskoca 4 sene bunun 3 senesi sadece araştırıp hangi antrenmanı yapmalıyım demeyle geçti ama bir yandanda çok işime yaradı belki şuan planche atamıyorum ama teknik bilgi edindim halada ediniyorum 1 ay oldu tekrardan başlayalı inan bana 1 ayda 6 barfiksimi 10 a çıkardım ve INŞALLAH artık bırakmıcam eskiden şu 1 ayda çalıştığım azimle çalışmış olsaydım şuan bambaşka yerlerdeydim demem o ki bunların hepsi zaman kaybı denemekten korkma dene antrenmanı ve yap eğer seni kötü ediyorsa isterse bunu street workoutun en iyi adamı yapsın bu umrunda olmasın çünkü o insanın vücudu kaldırabiliyorsa seninki kaldıramıyorsa sağlığından olacağına bilinçli bir şekilde kendine uygun şekilde çalışmış olursun ilerlemeye devam et ama bilinçli yap herkes aynı yoldan gitmek zorunda değil birisi başka yoldan hedeflerine ulaşır bir diğer kişi başka yoldan hedefine ulaşır ama bu işte herkesin ortak bir yönü vardır AZİM,KARARLILIK,SABIR asla vazgeçme inan bana kendine sınır koyma ama küçük bir hedef koyabilirsin örneğin 6 ay içinde şu hareketi çıkaracağım gibi

      Not: Bu arada hacim konusunu abartan kişi benim forumun eskileri hatırlar MrHacimCagatay diye şuan o yazdığım şeylere sadece gülüyorum çünkü çok boşmuş ve bodybuilding sporunu hiçbir şekilde kötülemiyorum kimse yanlış anlamasın sporun her türlüsünü severim.
    • Yaptığım spor gereği , hoplayıp zıpladığımız için , ayaklar ve bacaklarım güçlü , kondisyonum az çok var .
      Antrenman sonunda squat basıyoruz antrenmandaki arkadaşları sırtımıza alarak , benim amacım öyle sadece kuvvet değil zaten kilo almakta istemiyorum , şuan 75 kgyim ve hem kuvvetli hem dayanıklı bir vucut istiyorum. ben sadece workout yapsam diğer antrenmana enerjim kalmaz :D ayrıca antrenmanda +200 mekik garanti basiyorum güreş vs olduğu için ister istemez kuvvetim zaten var.

      Ama barfiks sevdiğim bir haraket , dips şınav sürekli aynı sayılarda olduğu için ilk bir ay bunlara abanıyorum , hatrı sayılır güzel sayılara ulaştıktan sonra , ilk hedefim olan muscle up'u yapmaya odaklanacağım bölgesel çalışmak derken , zaten barfiks dips şınavda tüm kaslar çalışıyor , bugün extra koştum bacaklarımı çalıştırdım , diğer haraketleri zamanla ekleyeceğim önceliğim biraz dayanıklık ve kuvvet.
    • Dediğim gibi hedefine göre değişir workout ile hacimde kazanabilirsin vücud hangi hareketini yaptığına bakmaz direnç veriyormusun ona bakar barfiks ilede direnç verirsen sırt kası olur pull downda yapsan yine direnç verir zevk meselesi birazda ben barfiksi daha çok seviyorum mesela 5 barfiksten 10 a çıkmakta hacim artışı sağlayacaktır ancak 20 yaparsan ki 20 yaptığında nizami bir şekilde güzel bir sırt kasına sahip olmuşsun demektir artık ağırlık alırsın veya varyasyonları değiştirirsin Ayrıca beslenme çok önemli !!! Hatta antrenman işin eğlence kısmı
    • Hacim gereksiz , kollarım şuan 33 cm , 2 3 cm daha büyüse kafi zaten etimiz ne budumuz ne öğrenciyiz hacim demek tamamen para israfıdır kendi kanımca.
      Diyetler miyetlerde çok önemli değil , şahsen ben dilediğimce yerim , %10 yağ oranı idealdir , yazın biraz kısarım karın kaslarımın hepsi gözükür ben hayatı zindan etme taraftarı değilim. Mesele görüntü değil işlev :D
    • Geçen ay boyunca her gün çalıştım inanın, santral sinir sistemi dayanamadı, kas dayansa sinir sistemi dayanmıyor, bir de olay sadece kas değil, ağırlığa geç adapte olan dokular var. Onlar için de iyi bir dinlenme süreci çok elzemdir. O yüzden haftada 3-4'e kadar indirdim ben çalışma sayımı. Hatta o sürekli yaptığım zaman günde 2 antrenmana çıktım işte o hafta sonu resmen pert oldum. Hayat sadece spordan ve de dinlenmeden ibaret olmayınca, iş, çocuklar, sorunlar vs.. zorluyor o şekilde çalışmak. Burada anlatmak istediğim kişisel hayatım değil ancak antrenmanların da bu hayata göre şekillendiği, şimdi şöyle bir durup, benimle hayatı benzemeyen birine başarılı olmak için haftada 5 gün çalışacaksın diyip, hatta bu günlerde vereceğim saatlere dahi uyacaksın diye de üstüne bastırıp, programı daha da özelleştirdiğinde bu kişi programdan mı kopacak kendi hayatından mı? seçeneğini sunmuş olursun. Anlatmak istediğim şu, temel bir bilgi alıp, vücudunu, hayatını dinleye dinleye şekillendireceksin, benim şu anki sistemi oturtmam kendi adıma gördüğünüz gibi 1 ay aldı ki, sistemlerin vs.. tillahını okumuşumdur. Şu an nasıl gidiyor derseniz, mutlu ediyor, sıkmıyor, sinir sistemi yerinde, hayata daha adaptesin.. O şekilde değerlendirin bence.
      *** Şınav çekmeden okumaya devam etme, yat ve şimdi, şu an sadece şınav çek. Artık SVG'ye ilk adımını attın, tebrikler.***
      ***