Çalışma şekli ve antrenman programı

    Bu internet sistesi çerezleri kullanmaktadır. Bu siteyi gezmeye devam ederek, çerezlerin kullanımı hususunu kabul ediyorsunuz. Daha fazla ayrıntı

    • Çalışma şekli ve antrenman programı

      Herkese kolay gelsin öncelikle. Aralıklı olarak sürekli sporla ilgilendim ama bir türlü istediğim seviyeye gelemedim. Şuan sene başından beri tekrar başladım 2 aydır düzenli evde spor yapıyorum koridor barfiksi var sandalyelerde de dipsi yapıyorum gerisi şınav varyasyonları vs. Şuan 1.80 boyunda 85 kilo civarlarındayım daha öncede performans olarak güzel sonuçlar almıştım ama dediğim gibi bir türlü süreklilik sağlayamadım. Şuan 3x13 barfiks 3x22 şınav 3x15 dips 3x20 chair dips 3x 12 chin up 3x15 elmas şınav 3x10 pseudo şınav birde duvarda amud şınav felan ekstra hareketler yapıyorum. 2 aydır bu şeklide çalışıyorum sayılar şuan bu civarlarda. Daha önceden de bu sayıların üstüne çıktığım oldu ama bir türlü front lever, planche, human flag tarzı hareketlere geçemedim. Şuan çalışmaları biraz daha yoğunlaştırmayı düşünüyorum nasıl bir yol izlememi tavsiye edersiniz antreman şeklim bu yolda ilerlemem için yeterlimi sizce. En önemlisi bu hareketleri ( front lever, planche vs ) yapabilmek için ne gibi yollar izlemem lazım önerdiğiniz hareketler programlar ne var ne yoksa desteğinizi bekliyorum. Önceliğim front lever planchın biraz daha zor ileri zamanlarda çıkacak bir hareket olduğunu düşünüyorum. Tekrardan Kolay gelsin herkese yorumlarınızı bekliyorum.
    • Hoş geldin. Öncelikle nizami ise rakamlar gayet iyi. Front vb. hareketler için forumda çok kez konuştuk. Öncelikle arama yapıp o konulara bakmanı tavsiye ederim. Mantıken temel hareketleri (şınav-barfiks-dips-squat) düzenli uygulayıp front-back lever, planche vb. gibi statik hareketleri düzenli olarak deneme yoluyla başarabilirsin. Front için mesela vücudu düz tutup sırttan vücudu kasıp bırakmak şeklinde olabilir. Planche için öne eğim verip statik beklemeler olabilir. Forumu araştırırsan yapman gerekeni bulacaksın. Temel hareketleri düzenli uygula. Statik hareketler içinde o hareketleri denemeye çalış.
      Gökhan
      Eski kullanıcı adı: HectorTuning
      İnstagram: kalistenikturk
    • Hoşbulduk. Hareketleri nizami yapıyorum tam inip öyle çıkıyorum. 5 gün vücudu dinlendirmek için ara verdim yarın tekrar başlıcam. Sayıları daha da arttırmayı düşünüyorum. Sporu hergün yapıyorum 1 gün yukarda bahsettiğim barfiks dips şınav... 1 günde bacak ve karın çalışıyorum pazar günleride dinlenme şeklinde. Sizce bu şekilde çalışmak iyimi yoksa farklı birşry yapmam gerekir mi? Birde bu front lever için felan yapmam gerekenleri spordan öncrmi yapıyım sonra mı ?
    • Tekrarların gayet iyi fakat front lever,back lever,planche gibi statik egzersizleri yapabilmek için önce o hareketleri yaparken nerenin daha çok çalıştığına bakmak gerek örneğin front lever yapmak istiyorsun core bölgesinin kuvvetli olması gerekiyor yani 50 şınav çekersem daha kolay yapabilirim demek değil bu yüzden çıkaramıyor olabilirsin barfiks şınav dips mevzusuna girmiyorum çünkü 3x13 barfiks yapıyorsan ve nizamiyse muscle up çıkartıyorsundur zaten yani front lever yaparken o barı tutma gücün vardır diğer hareketlede aynı şekilde en çok hangi bölgen ağrıyorsa orayı daha çok güçlendir hareket daha kolay çıkacaktır ve esnetme antrenmanı yap mutlaka örneğin planche atanlara baktığımızda bacakları yana doğru açılır buda bacak esnekliği gerektirir veya amutta dümdüz durması gerekir bacağın esnetme antrenmanı hareketleri çok çabuk çıkartmana yarar faydasını gördüm pişman olmazsın ve kuvvet çalışmalarını aksatmadan devam et ne kadar kuvvetli olursan hareketi çıkardığın zaman statik süresini arttırman hızlanır
    • Yusuf T yazdı:

      teşekkür ederim hocam söylediklerinizi dikkate alıcam. Esnetme felan her spordan önce ufak çaplı yapıyorum zaten. Bazı günlerde detaylı esnetmeler yapıyorum hatta. Dediğiniz gibi biraz zayıf noktalara yönelmek lazım.
      Antrenman öncesi ısınma yaparsın sakatlık çıkmasın diye Esnetme hareketlerini antrenman sonrası yapmanı öneririm istersen araştırabilirsin zaten antrenman yaptığımızda kas liflerini zorladığımız için kaslar kısalır antrenman sonrası kasları esnetiriz ki kas lifleri kısa kalmasın daha estetik görünsün diye boyu uzun olanlarda kasların daha estetik durduğunu herkes bilir bunuda böyle düşünebiliriz